Endelig går turen til USA


Efter flere år at have talt om at vi skulle til USA, så er det endelig blevet bestemt. I år skulle det være. Turen går til Florida og Georgia. En rundtur hvor vi ser Florida og afslutter med et besøg hos The Ellingtons i Atlanta, Georgia.

Denne blog er tænkt som en opsamling både under planlægningen, men også som dagbog under selve turen.

søndag den 18. juli 2010

Dag 3: Key West til Duck Key - Et liv i luksus

Igen i dag skal slædens 8 cylindre luftes. Vi køre mod Hawks Cay, som er det luksusresort som vi fik fejlbooket. Her vil vi se om vi kan få et værelse, og om vi evt. kan få en lavere pris ved at møde op på dagen. Dette var desværre ikke muligt, men vi vælger at tage det alligevel, da det ser rigtig godt ud, og det jo var noget vi gerne ville. Vi får tildelt et værelse, og så er det ellers bare ud og hente bilen. I prisen er nemlig inkluderet valet parkering, hvor der er en der parkere bilen og kommer op med bagagen. Vi aflevere derfor bil og instruktioner om hvor meget bagage vi vil have op, og så går vi ellers op mod vores værelse. 

Her går vi så lige rundt og ser værelset, og det er bare rigtig lækkert. Vi sætter  os til at vente på bagagen, så vi kan komme ned at bade. Der går kun et par min. så er bagagen der. Vi finder for første gang badetøjet frem, og bevæger os så ned til poolen og lagunen og delfinerne.



Heller ikke denne dag er vejret for godt. Eller det vil sige solen skinner ikke og det blæser, men varmt det er det alligevel. Vi tager en god svømmetur, og sætter os herefter op og nyder en kold drink. 

Efter lidt tid skal vi lige prøve hot tubben, puha det var varmt, men det er faktisk alligevel rart. Træt bliver man da, så vi gå ind og bestiller bord til aftensmad på poolterassen, og går så eller tilbage til værelset for at slappe af og planlægge næste dag.

Det er meningen at vi vil ud at dybthavsfiske, men desværre kan vi ikke få fat i nogle firmaer. Da afgangen typisk er kl. 8 syntes vi det er for tidligtat stå op for at håbe på noget, så vi laver programmet om. Vi beslutter derfor at den følgende dag skal turen gå til The Everglades, og så kan fiskeriet ske fra Golfkysten istedet. 

Da det er besluttet, og der er blogget lidt, så er det tid til lidt aftensmad. Vi går ned til restauranten hvor vi har bestilt bord, og melder vores ankomst. Af en eller anden årsag har de dog ikke vores reservation, så vi kan godt glemme at sidde udendørs. I stedet kan vi blive stuvet ind i et hjørne. Da atmosfæren udenfor er helt vil hyggeligt, er det dog ikke noget der passer mig, så her må jeg lige komme ud med mine frustrationer. 

Det viser sig at bære frugt, for 5 min. senere kommer der en manager og siger vi kan vente i baren, så er der et bord klar om 15 min. hvis vi vil. Og det vil vi selvfølgelig. Der går et kvarter, og bordet er stadig ikke ledigt, så vi får tilbudt en gratis drinks. Jeg har dog lidt dårlig samvittighed over at have været en mokke, så jeg siger pænt nej tak, bordet udenfor er fint, det er det vi vil have. Med det samme bliver jeg næsten sparket af HJ, og ja selvfølgelig burde jeg da også bare have taget imod den.