Endelig går turen til USA


Efter flere år at have talt om at vi skulle til USA, så er det endelig blevet bestemt. I år skulle det være. Turen går til Florida og Georgia. En rundtur hvor vi ser Florida og afslutter med et besøg hos The Ellingtons i Atlanta, Georgia.

Denne blog er tænkt som en opsamling både under planlægningen, men også som dagbog under selve turen.

torsdag den 6. maj 2010

Nascar kørsel

For en del tid siden, fandt vi ud af at der var mulighed for at køre en rigtig Nascar bil rundt på banen ved at følge en instruktør der køre forrest.


Som den fartglade drengerøv Hans Jørgen er, så er det selvfølgelig noget han gerne vil prøve. Nevermind me og mine nerver. Ca. 200 km/t op langs en mur, ej det lyder ikke sjovt at se på. Stik mig noget beroligende. Giv mig en Valium.


Nå, selvfølgelig skal han have lov, så vi begynder at lede efter et egnet sted. Nu kan vi så bare ikke finde det. Der hvor vi mener vi har set det, der er der ingenting i den periode vi skal være der. Hvor ærgeligt. Et stort drengønske blev ødelagt.


Selvom jeg uden tvivl vil være bekymret, så syntes jeg da det er en oplevelse han skal have, så jeg giver ikke efter så let. Derfor begynder jeg at lede efter noget. Om ikke andet så bare en tur hvor det er muligt at komme med som passager. Efter opfordringer fra min værtsmor, så prøver jeg at undersøge mulighederne i Daytona. Her falder over Richard Pettys Drivers Experience, hvor man kan få drive-alongs, så kan han i det mindste komme med som passager.


Efter at have studeret siden, bliver vi enige om at jeg skal ringe og forhøre om en pris. Det kunne vi nemlig ikke finde. Da jeg ringer for at få prisen, siger hun at der er flere forskellige, her iblandt også ture hvor man kører selv. Jeg notere priserne og undersøger den direkte side.






Ganske rigtig er der flere ture. Der er rookie hvor man køre med, der er Kings experience hvor man kører selv, og endelig er der Experience of a lifetime, hvor man kører lidt længere. Antal omgang afhænger af banen. Vi vælger Walt Disney World Speedway, da det passer bedst ind i tidsplanen at det bliver her.


Efter at have sammenholdt pris med antal omgange, forventet udbytte og udholdenhed/koncentration, så vælger vi at booke Kings Experience. Således lykkedes det alligevel, og Hans Jørgen kan nu se frem til 18 omgange på en betonbane.






Den har en hældning på 10 grader og en længde på 1 mile. Dvs. 1,6 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar